Академічна гімназія
– то історичний пам’ятник Львова,
і бути її учнем чи виховником – це висока історична відзнака

Йосип Сліпий



У Львівській академічній гімназії  проводиться  планомірна  і  цілеспрямована  робота  з  фізичної  культури  щодо  забезпечення  здоров’я  учнів. Науково-методична проблема, над якою працюють вчителі – це сформувати в учнів стійку мотивацію бережливого ставлення до свого здоров’я, розвитку фізичних якостей. Вчителями  гімназії ґрунтовно  вивчено  стан  фізичного  розвитку  дітей, систематично проводиться оздоровча  робота, формуються  навички  здорового  способу  життя.  Щорічно  проводяться  медичні  огляди, за результатами яких формуються групи для занять на уроках фізичної культури.

З метою підвищення зацікавленості учнів до занять фізичною культурою і спортом вчителями гімназії впроваджуються у практику методики навчання школярів теоретичні знання, в тому числі з історії розвитку фізичної культури в Галичині (кінець ХІХ – початок ХХ ст..), історії олімпійського руху.

Уроки  фізичної  культури  проводять кваліфіковані вчителі:

Бабич С. П. – вища категорія

Жук О. Я. – вища категорія, вчитель – методист

Косюг О. І. – вища категорія, старший вчитель

Новогольник М. М. – перша категорія

Савчак А. В. – вища категорія

Важливе місце в системі шкільної фізичної культури відводиться спортивним іграм. Наукові дослідження засвідчили ефективність цього виду рухової активності у процесі вирішення всього комплексу завдань фізичного виховання. Вагомим недоліком всіх попередніх шкільних навчальних програм була відсутність об’єктивних критеріїв оцінки навчальних досягнень учнів, недостатній взаємозв’язок між програмним матеріалом та системою контролю. Вчитель Жук О.Я. впродовж останніх років постійно працювала над цією проблемою, зокрема, входила до складу творчої групи вчителів фізичної культури м.Львова, яка розробила і підготувала до друку методичну розробку  „Орієнтовне оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури за 12-бальною системою при вивченні розділу волейбол ( 5-11 класи)”. Робота була видана інформаційно-методичним центром освіти м. Львова.

З метою об’єктивного оцінювання  та виявлення рівня навчальних досягнень учнів, дотримуючись вимог навчальних програм, вчителі розробили навчальні нормативи згідно з новими підходами до оцінювання.

Вчителі ведуть пошук найбільш ефективних форм, методів і засобів, які цікаві учням і позитивно впливають на зміцнення здоров’я, сприяють  успішному засвоєнню складних технічних елементів, підвищують мотивацію учнів до активного засвоєння матеріалу на уроці. Позитивним моментом є те, що всі діти (включно з тими що за станом здоров’я потребують тимчасові або постійні обмеження фізичного навантаження) беруть активну участь в уроці.

Вчителі гімназії застосовують диференційований підхід до занять з школярами різної статі та віку, з урахуванням їх здоров’я, ступеня фізичного розвитку та рівня фіз. підготовленості. Враховують також психо-емоційний стан учнів, тип темпераменту, здатність до лідерства чи навпаки невпевненість у своїх силах. Наприклад, учні, які потребують зменшення фізичного навантаження після перенесеної хвороби якийсь час виконують вправи з усіма іншими учнями, далі, коли вчитель вважає, що треба зменшити навантаження, він переводить учня на роль судді або помічника учителя. Таким чином, дитина продовжує брати участь в уроці, виконує важливу функцію, наприклад, підраховує кількість правильно виконаних спроб іншими учнями або оцінює техніку виконання вправи своїми товаришами і, таким чином, процес навчання продовжується, а фізичне навантаження для дитини зменшується. В цьому проявляється висока педагогічна майстерність вчителя. В  результаті  на уроці панує привітна, невимушена атмосфера, де кожна дитина відчуває свою значущість і гордість за свої успіхи чи добре виконані завдання.

При оцінюванні вчителями чітко конкретизується завдання і критерії оцінювання. Це сприяє підвищенню мотивації, спонукає учня до виконання поставлених завдань.

Важливе місце вчителі надають використанню міжпредметних зв’язків. Найчастіше  використовуються зв’язки з біологією та хімією, видно ґрунтовні знання самого вчителя з цих предметів. Вчителі докладно  пояснюють процеси, що відбуваються в організмі людини під час виконання тих чи інших вправ, опираючись на знання учнів з анатомії та фізіології м’язевої діяльності, будови опорно-рухового апарату, будови та фізіології шлунково-кишкового тракту, серцево-судинної системи. Знання з фізики та геометрії дають можливість краще зрозуміти і засвоїти  деякі удари чи кидки м’яча, метання та стрибки. В цікавій формі подаються історичні відомості та факти, що стосуються Олімпійських ігор, виникнення та походження різних видів спорту. Оскільки таке велике значення приділяється теорії, то не дивно, що і контроль теоретичних знань відбувається регулярно, навіть такими, можливо, нетрадиційними для уроку фізкультури методами, як письмове опитування (фронтальне – для цілого класу або для учнів, що тимчасово не займаються після хвороби). Іншим методом контролю теоретичних знань або, радше, підведення підсумків, є ігри-вікторини між класами. Наприклад, в 6-х класах були проведені уроки з історії олімпійського руху з показом фото та відео матеріалів, а згодом  „Олімпійська вікторина” з цікавими завданнями та конкурсами.

Крім цього, регулярно до учнів доводиться інформація про досягнення учнів гімназії в районних, міських та обласних змаганнях, спортсменів України на міжнародних змаганнях, що в значній мірі допомагає підвищити зацікавленість до занять спортом, формувати свідоме ставлення до зміцнення здоров’я, виховує патріотизм і гордість за рідну гімназію, нашу державу.

В своїй роботі вчителі використовують різні методи навчання: фронтальний, груповий, поточний, індивідуальний; при необхідності заміняють метод цілісного вивчення методом роздільного вивчення кожної її частини, використовує широкий арсенал підвідних і підготовчих вправ. Важливим засобом є залучення учнів до занять фізкультурою та спортом в позаурочний час в різноманітних гуртках, секціях з різних видів спорту.

В 2008 році вчитель Жук О. Я. стала переможцем міського та лауреатом обласного конкурсу „ Вчитель року ”, нагороджена подяками міського та обласного управлінь освіти. Організувала і на високому рівні провела зустріч гімназистів за круглим столом з нащадками І.Боберського – письменником, екс-мером м. Яремче – п. Юрієм Боберським та п.Лесею Чабан (уроджена Боберська). У  гімназії  працює  спортивний  зал, гімнастичний зал, тренажерний.  Спортивне  обладнання  в  робочому  стані,  але  забезпеченість  спортивного  залу  інвентарем  недостатня. У  гімназії  систематично  проводяться  фізкультурно – оздоровчі,  спортивно – масові  заходи     ( змагання “Веселі старти”, “Козацькі забави“, “Нумо хлопці”). Стало традицією проведення олімпійського тижня, тижня «Фізичної культури та здоров’я».

Учні гімназії є учасниками районних та міських змагань з волейболу, футболу, легкоатлетичного чотириборства де були досягнуті високі результати. Команди хлопців та дівчат з волейболу неодноразово були чемпіонами та призерами районних та міських змагань.

У 2008 р. команда ЛАГ на обласних змаганнях «Ігри чемпіонів» зайняла ІІІ місце і була нагороджена велотренажером. На змаганнях з легкоатлетичного чотириборства Галицького району гімназисти досягли наступних результатів:

2008 р. ІІІ місце хлопці, ІІ місце дівчата

2009 р. ІІ місце хлопці, ІІІ місце дівчата

2010 р. ІІІ місце хлопці, ІІІ місце дівчата

На першості Галицького району у 2008 р. команда баскетболістів (хлопці) зайняла ІІІ місце.

Високих результатів на різних рівнях змагань досягли команди хлопців та дівчат з волейболу. Учні гімназії є членами збірної команди Львівської області з волейболу.



Наші досягнення:

2008 р. Першість Галицького району з волейболу юнаки – ІІ місце, дівчата – ІІІ місце.

Першість міста «Шкільна Ліга» - дівчата старша група – І місце, молодша група – І місце, хлопці молодша група ІІ місце.

Переможці першості області в складі ДЮСШ – Комаринська Ю., Захарків О., Бібер М., Штандера А.

Учасники першості України з волейболу в складі збірної Львівської облісті (V місце) – Березовська Г., Панкевич А.

2009 р. Першість Галицького району з волейболу – хлопці ІІ місце.

Переможці першості області в складі ДЮШС, учасники першості України з волейболу серед юнаків 1995 - 1996 р.н – Бібер Н., Штандера А.

2010 р. Першість Галицького району – хлопці І місце, дівчата ІІ місце.

Призери Першості області з волейболу: Стасів І., Штандера А., Бібер М.

Призери юнацьких ігор Львівщини з волейболу.

Команди різних вікових категорій з футболу є чемпіонами та призерами районних змагань,турніру «Коти м’яч».  Вже декілька років поспіль команда учнів гімназії є учасником всеукраїнського шкільного чемпіонату з футболу “DJUICE ГОЛ”.



2008 р. – Турнір Галицького району «Котим’яч» з футболу:

Старша група (9-11 кл) – І місце, молодша група (5-7 кл.) – ІІ місце.

Чемпіонат Львівської області з міні-футболу старша група ІІІ місце.

         2009 р. -  Турнір Галицького району «Котим’яч» з футболу:

Старша група (9-11 кл) – ІІІ місце, молодша група (5-7 кл.) – ІІІ місце.

         Турнір Галицького району «Золота осінь»: молодша група – ІІІ місце.

         Чемпіонат Львівської області з міні-футболу – IV місце.

         2010 р. - Турнір Галицького району «Котим’яч» з футболу:

Старша група (9-11 кл) – ІІІ місце, молодша група (5-7 кл.) – І місце.



Велика увага приділяється патріотичному вихованню гімназистів. У гімназії працює гурток з патріотичного виховання (вч. Савчак А. В.),учні якого є переможцями міських змагань приурочених до «Свята героїв».



2008 р. І місце у змаганнях Галицького району до «Свята Героя» та призери міських змагань.

2009 р. І місце у змаганнях Галицького району до «Свята Героя» та призери міських змагань.

2010 р. І місце у змаганнях Галицького району до «Свята Героя» та І місце у міських змаганнях.

ЛАГ з предмету «Захист Вітчизни» у змаганнях з військово-спортивного зайняла І місце.



У гімназії проводяться заняття в секціях по волейболу (вч. Жук О.Я.),  футболу  (вч. Новогольник М. М.) акробатики (вч Косюг О. І.)

Традиційними є змагання з футболу та волейболу між командами вчителів та випускників гімназії.
Наша адреса: вул. С. Бандери 14
Телефон: 261-48-60